A technika fejldse lehetv tette egyre nagyobb s biztonsgosabb replgpek gyrtst a pazar utaskabin sokszor egy luxushaj fnyzsvel vetekedett. A sebessg mindig alacsony (300 km/h krli), az t pedig fraszt s unalmas volt. Az 1930-as vek vgn a Pan American egy j tpust lltott csatasorba: a Boeing 314-et, ez a tpus viselte a Jumbo Jet megjelensig a legnagyobb replgp cmet. Ezzel az j replcsnakkal a Pan American 1939-ben beindtotta atlanti-ceni jratt. Komoly konkurens lepett el a Lufthansa megrendelsre tervezett hagyomnyos felpts Focke-Wulf 200, amely mr kpes volt leszlls nlkl elreplni Berlinbl New Yorkba. A II. vilghbor utn a nmet lgitrsasg azonban nem indthatott jratokat New Yorkba, ugyanis nem kapott leszllsi engedlyt. A hbor utn egyrtelmv vlt: a jv a nagy hattvolsg szrazfldi replgpek. A mindenki szmra elrhet szrazfldi repls trhdtsa utn az elegns replcsnakok korszaka leldozott. |