A Malv a 2007-es nyri menetrendi idszakban tlagosan heti 470, naponta 60-70 jratot zemeltet. A nemzeti lgitrsasg ebben az idszakban 34 orszg 54 vrosba kzlekedtet jratokat, a partner lgitrsasgok ltal zemeltetett code-share jratokkal egytt ez a szm: 42 orszg s 76 vros.
Kzponti reptere a Ferihegyi repltr, de 2005 nyartl idszakosan mr a Srmellk nemzetkzi repltrrl is zemeltet jratokat Stuttgartba, illetve a 2006 nyartl kezdve Berlin-Tegel is felkerlt a charter menetrendbe. Ezenkvl a Debreceni nemzetkzi repltrrl is vek ta indt tbb clllomsra charter jratokat.
A Malv 2006. november 22-n hivatalos meghvst kapott a oneworld szvetsgbe (melynek tagjai pldul a Finnair s a British Airways), majd 2007. prilis elejtl a oneworld teljes jog tagja lett. (Megjegyzend azonban, hogy ezt megelzen a SkyTeam szvetsg fel rdekldtt a lgitrsasg a SA-Czech Airlines cseh trsasgon keresztl, melyet vgl nem kvetett szvetsgi tagsg.)
A trzsutasok szmra a vllalat a Duna Club nev programot mkdteti.
Az AEA 2007-es felmrse szerint a Malv Eurpban a harmadik legpontosabb lgitrsasg volt 84,8%-kal. (Az eredmnyek szerint az els helyezett a cseh CSA, a msodik pedig a belga Brussels Airlines.)
A Malv jelenlegi logja 1989-ben szletett, ennek tervezje Zstr Lszl volt. A npszer reklmzene is ekkoriban kszlt, Presser Gbor szerzemnye.
2009-ben a Malvet zemeltet AirBridge Zrt. kisebbsgi tulajdonosa az orosz Vnyesekonombank lett, ezzel a Malv a pnzintzet kzvetett irnytsa al kerlt. zemeltetse jelenleg az Aeroflot orosz nemzeti lgitrsasggal trtnik.
Hrom v utn, 2010. februr 27-n, a Malv tbbsgi tulajdonosa ismt a magyar llam lett, miutn 95 szzalkos rszesedst szerzett a vllalatban. A maradk 5 szzalk tovbbra is az AirBridge Zrt. kezben marad. Miutn a Vnyesekonombank kifizette a 32 milli eurs bankgarancit, amirt nem teljestette a privatizci sorn vllalt ktelezettsgeit, mrcius 11-n az llam 25,36 millird forintos tkeemelst hajtott vgre. A Malv ebbl visszafizette adssgait az llam fel. A kormny mr korbban, mrcius 1-jn benyjtotta tervt az Eurpai Uninak, amely a trsasg jvjre vonatkozik. Brsszelhez fordult a Wizz Air is: szeretnk, ha az Eurpai Bizottsg megvizsgln, hogy jogszer volt-e a Malv visszallamostsa. |