A repülés utolsó fázisának megkezdését is a kapitány jelenti be. A repülőgép lassan süllyedve elhagyja az utazómagasságot, hogy elkezdődhessen a repülőtér megközelítése. Ekkora a fedélzeti kiszolgálás és a filmvetítés is befejeződik, a személyzet pedig megkezdi az utastér előkészítését a leszálláshoz: összegyűjti az étel és ital felszolgálásánál maradt poharakat, tálcákat, normál helyzetbe állítatja az üléstámlákat, asztallapokat valamint a napellenzőket. Amint a kapitány felkapcsolja a biztonsági övek használatára figyelmeztető tablókat, az utaskísérők még egyszer végigsétálnak a fedélzeten és ellenőrzik az övek állapotát.
A repülőgép eközben folyamatosan csökkenti magasságát és sebességét, míg végül ráfordul a leszállópályára vezető végső egyenesre. Amint a gép földet ért, erőteljes fékezéssel csökkenti le majdnem 250 km/órás sebességét, hogy a legközelebbi gurulóúton mihamarabb elhagyhassa kifutópályát.
A levegőben töltött hosszú idő után, a repülőgép földet ér és ezzel a légi utazás a végéhez közeledik. Amíg a repülőgép állóhelyére gurul, a vezető légiutaskísérő üdvözli az utasokat az új repülőtéren, tájékoztatást ad a helyi időről, majd elköszön a személyzet és a légitársaság nevében is.
Amint a repülőgép megállt, kialszanak a biztonsági övek bekapcsolását jelző tablók, és megkezdődik a kiszállás, ami a földi kiszolgálástól függően akár egyszerre a gép elején és végén található ajtón keresztül is történhet.
A repülőgép teljes megállásig ajánlott a biztonsági öveket bekapcsolva tartani. A mobiltelefonokat csak a fedélzet elhagyása után szabad újra üzembe helyezni. Az ülések fölötti poggyásztartót leszállás után érdemes óvatosan kinyitni, nehogy a nagyon telepakolt tárolóból kiessenek a csomagok. |