Nagy meglepetst okozott, hogy a zeppelinek mg az 1930-as vekben is versenykpesek voltak a tbbi transzatlanti szlltssal szemben. Elnyeik kz tartozott, hogy lnyegesen tbb utast voltak kpesek szlltani, mint a korabeli replgpek s olyan utazsi krlmnyeket tudtak nyjtani, mint a luxushajk. Kevsb fontos elnyk volt az, hogy kisebb volt az energiafelhasznlsuk, mint a levegnl nehezebb replgpek. Ugyanakkor az risok zemeltetse bonyolult volt, klnsen a szemlyzetet illeten. Gyakran a fedlzeten tartzkod szemlyzet tagjai tbben voltak, mint az utasok s a fldn nagy csapatra volt szksg a landolshoz s az indulshoz. Ezen kvl hatalmas hangrokat kellett pteni a lgikiktkben, hogy befrjenek a zeppelinek. (A Hindenburg magasabb volt, mint a New York-i Szabadsgszobor a talapzata nlkl, nem beszlve a 245 m-es hosszrl.)
Jelenleg, a nagy s gazdasgos merevszrny replgpek korban nem lehet tudni, hogy a hatalmas lghajkat nyeresgesen lehetne-e zemeltetni a rendszeres lgiforgalomban, br az energiakltsgek folyamatosan nnek, ezrt a figyelem ismt rjuk irnyult. A legjabb idkben a viszonylag lass, „fensges” cirkls alacsony magassgban s knyelmes atmoszfrban rendelkezik valamennyi vonzervel. Maradt nhny terlet lghajk szmra a II. vilghbor alatt s utn is, mint pldul a hossz megfigyelsek, tengeralattjrk elleni rjratok, TV felvtelek ksztse, s reklm, amelyek szmtsba jhetnek, noha ezek ugyangy illeszkednek az olcsbb, nem merevvzas lggmbkhz.
Idrl-idre felmerl az az tlet, hogy zeppelineket teherszlltsra, klnsen igen nagy terhek szegnyes infrastruktrj terletekre juttatsra lehetne hasznlni. Az egyik ilyen vllalkozs a Cargolifter terv volt, melyben mg a Hindenburgnl is nagyobb hibrid (nem teljesen zeppelin-tpus) lghajkat kpzeltek el. 2000 krl az elkpzels valsgg is vlt, amikor a CargoLifter AG megptette a vilg legnagyobb bevsrlcsarnokt 60 km-re Berlintl dlre. A csarnok hossza 260 m, szlessge 210 m, magassga 107 m volt. 2002 mjusban a mersz terv kifutott a pnzbl s a vllalkozs csdbe ment.
Egy kis nmet vllalkozs jelenleg annak a lehetsgt vizsglja, hogy megpthet-e egy cirkl lghaj (jelenlegi jellse Zeppelin ET (Euro Tour), mely alkalmas volna egyhetes trkra vinni utasokat olyan mrskelt ron s komfortfokozaton, mely versenykpes a luxus tengeri cirklkkal hasonl utak esetn. A terv azonban mg csak korai fzisban van s semmi kzzelfoghat ezidig nem trtnt.
A 1990-es vekben az eredeti friedrichshafeni Zeppelin trsasg utda, a Zeppelin Luftschifftechnik GmbH jra nekiltott a lghajptsnek. Az els ksrleti lghaj (mely ksbb a Friedrichshafen nevet kapta) 1997 szeptemberben replt elszr. Br nagyobb, mint a kznsges hagyomnyos lghajk, a Neue Technologie (j technika) zeppelinek sokkal kisebbek, mint a ris eldeik s nem teljesen Zeppelin-rendszerek a hagyomnyos rtelemben, mivel csak fl-merev felptsek. A nagyobb hasznos terhelsen kvl f elnyk a hagyomnyos lghajkkal szemben nagyobb sebessgk s kivl kormnyozhatsguk. Idkzben a Zeppelin NT lghajt mr sorozatban gyrtjk s gazdasgosan hasznljk kjutazsokra, kutat replsekre s hasonlkra.
2004 jniusban els zben adtak el egy Zeppelin NT-t egy japn vllalatnak, a Nippon Airship Corporationnek turistautak s fleg Toki kzelben reklmclokra. Az aichi 2005-s killtson fontos szerepet jtszott. A lghaj megkezdte tjt Friedrichshafenbl Japnba Genf, Prizs, Rotterdam, Mnchen, Berlin, Stockholm s ms eurpai vrosok rintsvel. Az orosz hatsgok azonban nem engedlyeztk az orszg terlete feletti treplst, ezrt inkbb sztszereltk a lghajt s hajn Japnba szlltottk, minthogy meg kelljen ismtelni a Graf Zeppelin trtnelmi tjt Nmetorszgbl Japnba.
2005 novemberben a gymntbnyszatrl hres De Beers trsasg kutatprogramot kezdett a Kalahri-sivatag felett lghajval. Egy korszer mszerekkel felszerelt zeppelin potencilis gymntlelhelyet keresett gy, hogy a terlet psztzsval kis-srsg szikla-elfordulsok (gynevezett kimberlit csvek) utn kutatott. A sajtjelentsek szerint 2007. szeptember 21-n a lghaj Botswanaban sszetrt, de a szemlyzet sebesls nlkl megszta a balesetet. |