A siklernyket tbb szervezet is osztlyozza mretk, gyorsasguk, reakciidejk s biztonsguk alapjn. Ezek mind egymssal sszefgg adatok. A legjelentsebb osztlyozs jelenleg a DHV vagy LTF. A legbiztonsgosabb ernykrl elmondhat, hogy lassabban replnek, mint a versenyernyk, melyeknek kisebb a fellete s ezrt gyorsabbak, azonban nagyobb tuds kell a biztonsgos hasznlatukhoz. Az ernyk fejlesztsnl a f irny a gyorsasg nvelse a biztonsg nvelse mellett, gy az ernyk egyre nagyobb sebessgek, s egyre kevesebb zsinr fut rajtuk. Jelenleg az ernysk trim sebessge nem tl magas. Ha nem hznak fket, s engedik az ernyt, akkor kb. 36–40 km/rs sebessget rnek el, tlagos, nem verseny ernyvel. Jellemzen minl kisebb az erny fellete, s minl szlesebb, annl gyorsabb lesz. A gyrtk folyamatosan prbljk megtallni a legjobb, azaz leggyorsabb s legbiztonsgosabb erny tpust. Vannak egszen szlssges ksrleti ernyk is(http://www.youtube.com/watch?gl=DE&hl=de&v=X-OzE4jOtw0). Tovbb felmerlt mr az is, hogy a kite ernykhz hasonlan a belplt merevtsk levegvel pldul, de ezek mind a sport viszonylag szabad jellegt rint vltozsok lennnek. Az akro ernyk szintn kis felletek, hogy a piltk kisebb ellenllsba tkzzenek amikor a kupolt " a fellp erk ellen hatva" mozgatjk. A tandem siklernyk viszonylag nagyok s ezltal lassak, biztonsgosak. |