Az LZ126 leszlltsval a Zeppelin trsasg visszaszerezte vezetst a merev lghajk ptsben, de ez mg nem jelentette azt, hogy gazdasgi tren is talprallt. A kvetkez terv vgrehajtshoz szksges pnzalapok megszerzse roppant nehznek bizonyult a hbor utni Nmetorszgban s kt v kemny munkjba telt Eckenernek, hogy biztostsa a pnzgyi htteret az LZ127 szmra.
Kt tovbbi v mltn, 1928. szeptember 8-n az j, a grf tiszteletre Graf Zeppelin-nek keresztelt kormnyozhat lghaj els zben replt. A lghaj hossza 236,6 m, trfogata 105 000 m³ volt, gy lett az addig ptett legnagyobb lghaj. Eckener eredetileg ksrleti s bemutatsi clokra sznta az j zeppelint, hogy elksztse az utat a menetrend szerinti lghajzsra, de egyttal utasok s posta szlltst is tervezte, hogy fedezze a kltsgeket. 1928-ban az els tvolsgi t sorn elreplt Lakehurstbe, ahol Eckenert s legnysgt ismt lelkesen fogadtk konfettis felvonulssal New Yorkban s ismtelt meghvssal a Fehr Hzba. Ksbb a Graf Zeppelin Nmetorszgban trzott, s felkereste Olaszorszgot, Palesztint s Spanyolorszgot. Egy jabb utat Amerikba 1929 mjusban megszaktotta egy Franciaorszgban bekvetkezett motormeghibsods.
1929 augusztusban az LZ127 jabb mersz vllalkozsba kezdett: Fld krli tra indult. A „leveg risnak” egyre nvekv npszersge megknnytette Eckenernek szponzorok keresst. Egyikk, William Randolph Hearst, az amerikai sajtmgns volt, aki azt kvnta, hogy a nevezetes t hivatalosan Lakehurstbl induljon. Hearst megbzta Grace Marguerite Hay Drummond-Hay jsgrnt, hogy kldjn tudstsokat a lghaj fedlzetrl, gy lett az els n, aki krlreplte a Fldet. A Graf Zeppelin Friedrichshafen rintsvel Tokiba, majd Los Angeles-be replt, vgl vissza Lakehurstbe. A teljes utat 21 nap, 5 ra s 31 perc alatt tette meg. A befejez Friedrichshafen-Lakehurst s visszattal egytt sszesen 49 618 km-t tett meg.
A kvetkez vben a Graf Zeppelin szmos utat tett Eurpban majd 1930. mjusban sikeres trt hajott vgre Dl-Ameikban, amivel meg kvnta nyitni az els tengerentli rendszeres lgijratot. A nagy gazdasgi vilgvlsg s a merevszrny replgpek nvekv versenye ellenre az LZ127 ltal szlltott utasok szma s a postakldemnyek mennyisge llandan ntt 1936-ig. Emellett a lghaj egy msik figyelemremlt kldetst is teljestett, 1931 jliusban szaki-sarki ksrleti utat teljestett. Ez az t Zeppelin grf egyik lma volt hsz vvel korbban, melyet azonban nem tudott valra vltani a hbor kitrse miatt.
Eckener ki akarta egszteni sikeres lghajjt egy hasonl zeppelinnel, a tervezett LZ128-cal. Az angol R101 utasszllt lghaj 1930. oktber 5-n elszenvedett szerencstlen balesete azonban arra knyszertette a Zeppelin trsasgot, hogy jragondolja a hidrognnel tlttt ballonok biztonsgt, s az eredeti terveket felhagytk egy j koncepci kedvrt. Az LZ129 lnyegesen fejlettebb technikt alkalmazott, s gy terveztk, hogy hidrogn helyett hliummal tltik meg. |