Az 1. vilghbor eltt sszesen 21 zeppelin kszlt el (az LZ5-tl az LZ 25-ig). Az 1909-ben befejezett LZ6 lett az els, polgri lgiforgalomban hasznlt jrm. A vilg els lgikzlekedsi vllalata, az jonnan alaptott DELAG ht LZ6-ot vsrolt 1914-ig. A lghajk a tengeri hajkhoz hasonlan kln nevet is kaptak a gyrtsi szmukon kvl, pldul az LZ8 Deutschland II (1911), az LZ11 Viktoria Luise (1912), az LZ17 Sachsen (1913) lett. A megplt lghajkbl ht balesetekben megsemmislt, leginkbb akkor, amikor hangraikba vittk be ket. Sebeslsek nem voltak. Egyikk az LZ7 Deutschland volt, amely 1910. jnius 19-n kezdte meg els tjt. Jnius 28-n a zeppelineket npszerst kjutazsra indult. A fedlzeten tbbek kzt 19 jsgr is tartzkodott. Az LZ7 a rossz idben Als-Szszorszgban a Bad Iburg melletti Limberg hegynek tkztt, de senki nem srlt meg. sszestve a DELAG lghajk mintegy 200 000 km-t tettek meg s 40 000 utast szlltottak.
A nmet hadsereg s a hadiflotta 14 zeppelint vsrolt, ezeket Z I, /II/…-el, illetve L 1 /2/…-vel jelltk. A hbor alatt a jelzseket ktszer vltoztattk meg: a Z XII utn LZ-vel folytattk, ksbb hozzadtak 30-at, hogy a gyrts volumenrl megtvesszk az ellensges feldertst. Amikor a hbor kitrt, a katonasg tvette a hrom megmaradt DELAG lghajt is. Ez ideig mr hrom msik lghajt leselejteztek (tbbek kzt az LZ3 "Z I"-t is). Ngy tovbbi lghaj baleset kvetkeztben semmislt meg, ebbl kettben hallos ldozatok is voltak, az LZ14 "L 1" haditengerszeti lghajt egy vihar sllyesztette el 14 halottal, az LZ18 "L 2" az egyik motor felrobbansa utn kigyulladt s elhamvadt, meglve a teljes szemlyzetet.
1914-re a legmodernebb zeppelinek hossza elrte a 150-160 m-t, trfogata pedig a 22 000-25 000 m³-t, lehetv tve kb 9 tonna teher szlltst. Jellemzen hrom Maybach motor hajtotta ezeket, egyenknt 300–410 kW (400–550 LE) teljestmnnyel, sebessgk elrte a 80 km/h-t (22 m/s).
|