Flying-Story
Köszöntelek


Köszöntelek az oldalon.  Az oldal a repüléssel foglalkozik. Tudj meg mindent a repülés történelméről és a különféle repülőgépekről, egyéb repülő dolgokról és élőlényekről.
Jó olvasást! Ildi



G-Portál História - Avagy a kezdetektől napjainkig

 
Navigálódj

× Főoldalra
× Repülés
× Gyártmányok
× Személyek
× Katasztrófák
× Élményeim
× Érdekes ...
× Utazz repülővel

 
Flying-Story

Szerkesztő: Ildi
Másik oldal: kutya-tanya
Téma: repülés
Elérhetőség: @
Kódok: ×
Források: × × × ×

 
Látogatók
Indulás: 2010-03-03
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
 

 

Air Transat 236

Az Air Transat 236-os járata egy repülőjárat volt Toronto és Lisszabon  között 2001. augusztus 24-én, Robert Piché kapitánnyal és Dirk DeJager első tiszttel. Az Atlanti-óceán felett 306 személlyel (293 utas + 13 fő személyzet) a fedélzeten kifogyott az üzemanyag a repülőgépből. A pilóták sikeresen letették a földre a gépet az Azori-szigeteken, miközben egyetlen személy sem veszette életét.

Az utasok nagy része kanadai állampolgár vagy portugál bevándorló volt.

A pilóták által nem ismerve a jobb hajtóműben  elengedett egy üzemanyagszivattyú és az üzemanyag gyorsan szivárgott a hajtóműből. Ezt az alkatrészt a repülés előtt nemsokkal cserélték, de a szerelők nem várták meg a hajtómű gyártójának, a Rolls-Royce-nak a cserealkatrészét, hanem egy másik nem megfelelőt építettek be. A repülés során a pilóták észlelték a jobb- és baloldalt lévő üzemanyag közötti különbséget, és megpróbálták a hiányzó mennyiséget átszivattyúzni oda. Ezt azt jelenti, hogy a bal oldali tartályból érkező üzemanyag egy része elszivárgott a jobb hajtóműből.

Amikor mindkét hajtóműből kifogyott az üzemanyag, a hidraulikus rendszer nem működött. Nem működő hajtóműveknél a földet érés után nem lehet alkalmazni a sugárfordítót, ami a szükséges sebességre lassítaná a gépet.

Üzemanyag nélkül a repülőgép nem tud tolóerőt létrehozni és áramot szolgáltatni. A menetszélturbina kiengedésével áramhoz juttatták a műszereket.

Az Airbus A330 pilótái képesek voltak siklórepülésben eljutni a Lajes légibázisra, az Azori-szigetek Terceira nevű szigetére. A jelentés szerint a földet érési sebesség 200 csomó (kb. 370 km/h) körül volt, a szokásos 130-145 csomós (kb. 240–270 km/h) sebességhez képest. Senki sem halt meg, néhányan szenvedtek könnyebb sérülést. A szerencsés leszállást a korábbi útvonal-módosítás is segítette, a repülőgép délebbre irányítva közelebb volt az Azori-szigetekhez.

A pilóták által nem ismerve a jobb hajtóműben  elengedett egy üzemanyagszivattyú és az üzemanyag gyorsan szivárgott a hajtóműből. Ezt az alkatrészt a repülés előtt nemsokkal cserélték, de a szerelők nem várták meg a hajtómű gyártójának, a Rolls-Royce-nak a cserealkatrészét, hanem egy másik nem megfelelőt építettek be. A repülés során a pilóták észlelték a jobb- és baloldalt lévő üzemanyag közötti különbséget, és megpróbálták a hiányzó mennyiséget átszivattyúzni oda. Ezt azt jelenti, hogy a bal oldali tartályból érkező üzemanyag egy része elszivárgott a jobb hajtóműből.

Amikor mindkét hajtóműből kifogyott az üzemanyag, a hidraulikus rendszer nem működött. Nem működő hajtóműveknél a földet érés után nem lehet alkalmazni a sugárfordítót, ami a szükséges sebességre lassítaná a gépet.

Üzemanyag nélkül a repülőgép nem tud tolóerőt létrehozni és áramot szolgáltatni. A menetszélturbina kiengedésével áramhoz juttatták a műszereket.

Az Airbus A330 pilótái képesek voltak siklórepülésben eljutni a Lajes légibázisra, az Azori-szigetek Terceira nevű szigetére. A jelentés szerint a földet érési sebesség 200 csomó (kb. 370 km/h) körül volt, a szokásos 130-145 csomós (kb. 240–270 km/h) sebességhez képest. Senki sem halt meg, néhányan szenvedtek könnyebb sérülést. A szerencsés leszállást a korábbi útvonal-módosítás is segítette, a repülőgép délebbre irányítva közelebb volt az Azori-szigetekhez.

 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?