Az Air France 358-as jratnak balesete 2005. augusztus 2-n trtnt Torontban, a Pearson repltren, ami Kanada legforgalmasabb repltere.
Az Air France A340–313X tpus, F–GLZQ lajstromjel replgpe 297 utassal s 12 fnyi szemlyzettel a fedlzetn a prizsi Charles de Gaulle repltrrl indult, helyi id szerint 14:00-kor. Torontban ekkor viharos id volt, a kanadai irnyttorony knytelen volt elrendelni az n. vrs riadt, mely azt jelentette, hogy nem indulhatnak gpek a reptrrl, illetve a fldi szemlyzet nem dolgozhat a gpek mellett
Mivel rkez gprl volt sz, a 358-as jrat mgis megkapta a leszllsi engedlyt.
A gp 16:01-kor szllt le. Kiguruls kzben a repltr 24L jelzs leszllplyn tlszaladt, 146 km/h-s sebessggel tszaktotta a repltr kertst s egy forgalmas autplya mellett, egy csatorna partjn, 200 m-re a kifutplya vgtl llt meg.
A gp hts harmada kigyulladt. 90 msodperccel a baleset utn mr az sszes utas kicsszott a csszdkon (ezek kzl kett nem mkdtt), illetve nhny utasnak 2 mteres magassgbl kellett leugrania. 18:00-ra az egsz gp lngokban llt, a piltaflkt s a szrnyakat kivve. 20 ra krl felrobbant a gp.
sszesen 43 knnyebb srlt volt, de csodval hatros mdon csak az 57 ves Alain Rose kapitny srlt meg slyosan, t fejsrlsekkel vittk krhzba. Hallos srls nem volt.
A szerencss kimenetel balesetet sokan a szigor biztonsgi elrsok betartsnak, a szemlyzet, valamint a tzoltk helytllsnak tulajdontjk. A Le Figaro francia lap szerint a balesetet az okozta, hogy a fldet rs utn csak 12 msodperccel lltottk t a hajtmveket fkez-zemmdba.
Ral Levasseur, a baleset vezet kivizsglja rmutatott, hogy a gp a kifutplya 2743 m-es hosszbl 1220 mteren rt fldet, s a maradk 1523 mter csak szraz fellet esetn lett volna elg a megllshoz, az estl nedves felleten legalbb 2000 mterre lett volna szksg. A vizsglatok nem mutattak ki motorhibra vagy fkhibra utal nyomokat. A gp 490 mteren keresztl vszfkezst hasznlt.

|