Az Atlasjet 4203-as jrata egy menetrendszerinti repljrat volt az isztambuli Atatrk repltrrl az ıspartai Sleyman Demirel repltrre. 2007. november 30-n Keiborlunl, Isparttl 18 kilomterre kelet-eurpai id szerint 01:36-kor lezuhant. Isztambulbl kelet-eurpai id szerint 00:50-kor szllt fel 57 szemllyel a fedlzeten, belertve egy hathetes csecsemt is, akit indulskor nem is szmoltak. Az Atlasjet lgitrsasg igazgatjnak, Tuncay Dognaernek beszmolja szerint senki sem lte tl a katasztrft.
A repl egy McDonnell Douglas MD-83 tpus gp volt, amit a World Focus Airlinestl lzingeltek, s a piltk is a World Focus Airlines pilti voltak.
A balesetben meghalt Engin Arik trk atomfizikus is, aki msik 5 fizikussal egy konferencira ment Ispartba.
A repl kt rszre szakadt, a futmveit s a trzset klnbz helyeken talltk meg: az Andalou Agency szerint a domb tetejn voltak a szrnyak s a hajmvek, mg a trzs kb. 150 mterrel lejjebb volt.
A szakrtk megtalltk a replgp mindkt fekete dobozt (a replsiadat-rgztt s a piltaflke-hangrgztt is) a baleset dlutnjn. Az idjrsi viszonyok megfelelk voltak a replshez, 12 km-es volt a lttvolsg, s a replnek nem volt szlelt mszaki hibja. A piltk gyakorlottak voltak, a balesetet eltt nhny nappal voltak a szoksos trningen – nyilatkozta az Anatolian News Agency. A trk mdia ltal jelents figyelmet kapott a World Focus Airlines ltal elvgzett mszaki ellenrzs minsge.
A fekete dobozokat megviszgltk, a piltaflke-hangrgzt nem mkdtt a repls egsze alatt. A replsiadat-rgzt sem mkdtt megfelelen, a repls adatainak egy rsze elveszett. A vizsglat megllaptotta, hogy a pilta hibzott, valsznleg elvesztette az irnyt s a mszerekre hagyatkozott, amik vgl a baleset helysznre irnytotta a gpet. |