Az Atlasjet 4203-as járata egy menetrendszerinti repülőjárat volt az isztambuli Atatürk repülőtérről az ıspartai Süleyman Demirel repülőtérre. 2007. november 30-án Keçiborlunál, Ispartától 18 kilométerre kelet-európai idő szerint 01:36-kor lezuhant. Isztambulból kelet-európai idő szerint 00:50-kor szállt fel 57 személlyel a fedélzeten, beleértve egy hathetes csecsemőt is, akit induláskor nem is számoltak. Az Atlasjet légitársaság igazgatójának, Tuncay Dognaernek beszámolója szerint senki sem élte túl a katasztrófát.
A repülő egy McDonnell Douglas MD-83 típusú gép volt, amit a World Focus Airlinestól lízingeltek, és a pilóták is a World Focus Airlines pilótái voltak.
A balesetben meghalt Engin Arik török atomfizikus is, aki másik 5 fizikussal egy konferenciára ment Ispartába.
A repülő két részre szakadt, a futóműveit és a törzset különböző helyeken találták meg: az Andalou Agency szerint a domb tetején voltak a szárnyak és a hajóművek, míg a törzs kb. 150 méterrel lejjebb volt.
A szakértők megtalálták a repülőgép mindkét fekete dobozát (a repülésiadat-rögzítőt és a pilótafülke-hangrögzítőt is) a baleset délutánján. Az időjárási viszonyok megfelelők voltak a repüléshez, 12 km-es volt a látótávolság, és a repülőnek nem volt észlelt műszaki hibája. A pilóták gyakorlottak voltak, a balesetet előtt néhány nappal voltak a szokásos tréningen – nyilatkozta az Anatolian News Agency. A török média által jelentős figyelmet kapott a World Focus Airlines által elvégzett műszaki ellenőrzés minősége.
A fekete dobozokat megviszgálták, a pilótafülke-hangrögzítő nem működött a repülés egésze alatt. A repülésiadat-rögzítő sem működött megfelelően, a repülés adatainak egy része elveszett. A vizsgálat megállapította, hogy a pilóta hibázott, valószínűleg elvesztette az irányt és a műszerekre hagyatkozott, amik végül a baleset helyszínére irányította a gépet. |