A hagyomnyos, merevszrny replgpek azon az elven mkdnek, hogy a gp szrnyai fltt s alatt elrehalads kzben lgnyomsklnbsg alakul ki, gy felhajter kpzdik. A helikopter ugyanezt a fizikai elvet hasznlja ki, azzal a klnbsggel, hogy csupn a rotorlaptokon keletkezik felhajter, nem a gp szrnyain (ha egyltaln vannak, a szrnyakon keletkez felhajter elhanyagolhat a rotorokon kpzd erhz kpest).
A rotor forgatsnak reakcinyomatka azonban az ellenkez irnyba forgatn a helikopter trzst, ezrt egy kisebb, vzszintes tengely hts rotort hasznlnak, ami ellenslyozza a forgatnyomatk hatst. Ezt a lgcsavart nhny modellnl belegyazzk a farokrszbe, gy kevsb krosodhat, kisebb veszllyel van a krltte tartzkodkra, s a lgellenllsa is kedvezbb.
Egy msik md az ellenttes forgs kikszblsre, ha kt, egyms fltt, mellett, vagy mgtt elhelyezett, ellenttes irnyba forg rotort hasznlnak, mint pldul a Boeing CH–47 Chinooknl vagy a Kamov Ka–50-nl. A kt egyms feletti rotorelrendezs vltozatot koaxilis elrendezsnek nevezik, mivel a rotorok meghajttengelyei koaxilisan (egymsban) helyezkednek el. Ezt az elrendezst Nyikolaj Kamov terjesztette el az 1950-es vekben, s gyakorlatilag az sszes Kamov helikopter ezzel az elrendezssel kszlt.
Dnt fontossg a helikopter megprdlsnek ellenslyozshoz szksges er belltsa. A farokrotor a hajtm teljestmnynek 30%-t felemszti, s nem segt a helikopter felemelsben vagy mozgatsban. ppen ezrt a helikopter farokcscst meghajltjk, hogy az nagy sebessgnl a lgramlst kihasznlva ellenslyozza a forgathatst s tbb ert hagyjon a frotornak. Ez azonban nehzz teheti az egy helyben lebegst szeles napokon.

|